|
REGULAMIN FORUM
1. Przed założeniem tematu:
Szukaj (użyj opcji szukania), może ktoś przed Tobą miał ten sam problem i temat już istnieje. Nie ma sensu, żeby pytać się ponownie o to samo.
Pomyśl, jaki ma być cel nowego tematu; czy nie będzie to uznane jako spam?
Założ temat we właściwym miejscu (dziale, podforum)
Użyj odpowiedniego tytułu. Tematy typu: "???" bądź "Help me plx" będą usuwane.
2. Tematy, jakie nigdy nie powinny się pojawić:
Sprzedaż/ wymiana/ odstąpienie konta (ogólnie tzw. account sharing).
Linki do stron hackerskich oraz stron z nielegalnym oprogramowaniem służącym do łamania oficjalnych zasad gry.
Reklamy jakichkolwiek produktów - jeśli chcesz coś zareklamować, zgłoś się do Gm Tajfunn lub GM Ghostt.
Open Tibia Server (OTS) - żadnych informacji na ten temat, żadnych adresów serwerów, nic.
3. Jakich treści w postach zawierać nie wolno:
Wulgarnego języka, przekleństw, wyzwisk i obrażania innych userów. Nie wolno również omijać auto-cenzury poprzez wstawianie kropki w środku wyrazu bądź zamiany np. "u" na "v".
Nie wolno pisać postów, które w jakikolwiek sposób łamią polskie prawo
Nie wolno zamieszczać materiałów pornograficznych, rasistowskich czy faszystowskich
Jeśli wszystko, co masz do powiedzenia, to "gratz", "masz rację", "zgadzam się z przedmówcą", lepiej zachowaj to po prostu dla siebie. Takie posty mogą być uznane za spam i odpowiednio karane.
Unikaj pisania dwóch lub więcej postów pod rząd. Zawsze możesz zedytować swojego posta, dodając ewentualne informacje. Są możliwe wyjątki np. w przypadku np. "bumpowania" tematu.
Pisz na temat.
Sprawdź pisownię zanim wyślesz posta. Wielu użytkowników ma z tym problem. W czasie przeglądania forum, wklej treść posta do Twojego ulubionego edytora tekstowego, by uniknąć żenujących czasem błędów w pisowni. Wyjątkowo niepolskie posty będą odpowiednio traktowane.
Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Podszywanie się pod Moderatora, Admina, Game Mastera (GM) bądź Cousellora będzie karane.
Nie pisz na przemian DuŻyMi I mAłYmI literami. Pisownia taka utrudnia czytanie. To samo tyczy się Zaczynania Każdego Wyrazu Wielką Literą, bĄdŹ pisania polskich ogonkÓw dużymi literami oraz pisma w T4k1|\/| stylu.
Nie pisz WSZYSTKIEGO WIELKIMI LITERAMI. JEST TO STRASZNIE DENERWUJĄCE i utrudnia czytanie.
Nie cytuj zdjęć. Możesz napisać post, nawiązując do rysunku, ale jeśli cytujesz kogoś, zmodyfikuj post w taki sposób, aby nie cytować zdjęć. Takie działania prowadzą do wolniejszego ładowania się strony oraz obciążenia serwerów.
Posty z nadmierną ilością emotikonek będą usuwane, a w skrajnych przypadkach ich autor upominany.
Nie używaj formatu zdjęć *.BMP. Mają one duży rozmiar i powodują niepotrzebne obciążenia serwera, jak i wolniejsze ładowanie się tematu.
Nie jest dopuszczalne, aby w postach umieszczać tzw. linki referencyjne (dające pewne korzyści w grach itp)
Nie spamuj postami typu: "jestem pierwszy", "ściągam, zaraz dam komenta", "bana mu", "zamknąć temat". Posty tego typu będą usuwane, a ich autorzy upominani.
4. Zasady na poszczególnych podforach:
Niektóre fora (np. handel), a czasem nawet specjalne tematy, mają własny zestaw zasad w celu utrzymania ładu i porządku. Jest to po prostu rozszerzenie regulaminu o dodatkowe punkty, których łamanie będzie odpowiednio traktowane.
5. Panel Użytkownika
Obrazek w sygnaturze (podpisie) nie może być cięższy niż 20kB i wizualnie zbyt duży (ok 100-150 px w pionie). W przypadku większej ilości obrazków zasada dotyczy ich sumarycznej wielkości/rozmiaru.
Sygnatura to jedyne miejsce, gdzie możesz umieszczać linki referencyjne. Pamiętaj tylko, aby nie były one napisane największą czcionką, pogrubioną i w czerwonym kolorze. Największym rozmiarem dopuszczalnym w sygnaturze jest 4, aczkolwiek nie nadużywaj tego.
Nigdzie w profilu nie wolno Ci pisać, żę jesteś Moderatorem, GM bądź Counsellorem.
W sygnaturze obowiązują niektóre zasady, jak przy pisaniu postów, np. przekleństwa, obrażanie innych, treści pornograficzne, rasistowskie itd.
Jeśli Moderator stwierdzi, że Twój profil łamie którąś z zasad, może on poprosić Cię o zmianę pewnych elementów bądź zrobić to samemu. W skrajnych przypadkach może dać upomnienie.
Zabronionym jest dawanie linków na temat OTS w jakiejkolwiek części profilu (sygnatura, avart, dodatkowe info)
Niedopuszczalną rzeczą jest, byś tworzył nazwę użytkownika:
obraźliwą (np. Tibia to gówno)
podobną do istniejących już nazw (np. Metkus zamiast Matkus)
kombinacji znaków, które nie mają sensu (np. gsa8736aga)
zawierającą nadmierne ilości znaków specjalnych (np. ~~//\\..::Kal::..//\\~~)
staraj się nie tworzyć zbyt długiej nazwy użytkownika (np. [link widoczny dla zalogowanych])
nicki zawierające takie wyrazy jak "ziom" (i pochodne) "666" oraz "LOL" są bardzo niemile widziane
Łamanie tych zasad jest karane najczęściej banem na stałe. W wyjątkowych przypadkach Administrator może się zgodzić, by nazwa została zmieniona.
6. Questy
Żadnych solucji (nawet częściowych)
Nie podajemy dokładnej lokalizacji kluczy bądź skrzynek
Nie wolno wklejać filmów, które pokazują całą drogę do questa i jego rozwiązanie. Można natomiast robić zdjęcia/filmy w ostatnim pokoju z nagrodami, ale bez podawania drogi, jak się tam dostać.
A co można?
Dawanie ogólnych wskazówek (np. spróbuj pogadać z NPC X)
Możesz szukać ludzi do questa w dziale 'handel', ale tylko poprzez podanie nazwy questa. Nie podawaj, gdzie ten quest się znajduje.
Można się wymieniać informacjami na temat questów jeszcze nie odkrytych.
Co dokładnie rozumiane jest pod pojęciem "solucja"?
Dokładny opis drogi, jak można dostać się do skrzyni z nagrodami.
Dokładny opis miejsca, gdzie jest ta skrzynka oraz jakie potwory tam występują.
Dokładny opis miejsc, gdzie można znaleźć klucze potrzebne do wykonania questa.
7. Podawanie linków do plików na zewnętrznych serwerach
Masowe próby wyłudzania haseł poprzez wrzucanie linków z różnymi paskudztwami (wirusy, keyloggery, trojany, exploity, owntibie i inne) wymusiły na nas wprowadzenie nowego zakazu dotyczącego linkowania do plików na zewnętrzych serwerach.
Od dziś zabronionymi formatami są: exe, scr, zip, rar, bat, com. Autor posta zawierającego linek do pliku w jednym z w/w formatów zostaje zbanowany dożywotnio, niezależnie czy plik zawierał "niespodziankę", czy też nie. Admini i Moderatorzy nie mają żadnego obowiązku sprawdzać pliku pod kątem zawartości. Nie będzie tłumaczenia "a ja w tym pliku rar miałem spakowane zdjęcia, bo było ich dużo i nie chciałem każdego osobno dawać"...
Co więcej, do uploadowania plików zabronione jest używanie wszelakich serwerów ukrywających rozszerzenie pliku. Cała nazwa pliku - wraz z rozszerzeniem - musi być widoczna w URLu. Banowane będą osoby podające linki typu [link widoczny dla zalogowanych]***/123123/
. Moderatorzy i Admini nie mają obowiązku sprawdzenia, jaki plik naprawdę znajduje się na serwerze. Poszukaj serwisu, który nie maskuje rozszerzenia pliku - jest ich w sieci mnóstwo.
Jeśli chcesz podać linek do jakiejś gry, czy programu, znajdź oficjalną stronę twórcy lub producenta i podaj linek do tej strony. Możesz także podać linek do programu, który znajduje się w znanym i zaufanym serwisie, np. [link widoczny dla zalogowanych]
Przykładowo: pobierasz plik exe z oficjalnej strony producenta i wrzucasz na jakiśtam serwer, w ramach mirrora. Na forum podajesz linek do tego mirrora - dostajesz bana. Pamiętaj, nikt nie ma obowiązku sprawdzać, czy rzeczywiście jest to ten sam plik, czy po drodze nie zostało coś do niego dodane...
8. Kary
Główne rodzaje kar mogą być użyte, by zmusić użytkowników do przestrzegania regulaminu, a są to:
Skasowanie posta/tematu
Zamknięcie tematu
Ban na określony czas lub na stałe
Dodatkowo Moderator ma prawo do wlepienia upomnienia 1-10pkt. w zależności od wagi przewinienia. Gdy osiągniesz 10 punktów z ostrzeżeń, Twoje konto zostanie automatycznie zbanowane na 30 dni. Zostaniesz o tym poinformowany, dostając prywatną wiadomość, za co dokładnie dostałeś upomnienie, od kogo i za ile punktów. Upomnienia trwają 14-30 dni, w zależności od wagi przewinienia.
Decyzja Moderatora jest ostateczna i może być podjęta bez informowania użytkownika.
Kara (upomnienie, ban) może być cofnięta tylko przez Moderatora, który to ją zastosował. W specjalnych przypadkach (Moderator stracił posadę bądź przez długi czas nie ma go na forum) sprawę można próbować wyjaśnić u innego Moderatora bądź Administratora. Jednakże proszę tego nie nadużywać w błahych sprawach.
9. Rodzaje upomnień
gdy był już taki temat: 1 do 3 pkt.
gdy jest już poradnik: 3 do 6 pkt.
gdy temat jest oklepany i były już o nim dyskusje dziesiątki razy: 3 do 10 pkt. przykłady tematów, za które można dostać bana: "gdzie expić", "gdzie skilować", "szukam gildii"
Rozpowszechnianie fałszywych informacji: 1 do 6 pkt.
2 posty z rzędu: 1pkt. Wyjątkiem są tematy ze zdjęciami, gdzie jest konieczne rozdzielenie zdjęć na więcej postów
3 posty z rzędu: 3 pkt. Wyjątek: patrz wyżej
Niestosowanie się do zaleceń Moderatora: 3 do 10 pkt.
Obraźliwy język: 6 do 10 pkt.
Quest spoiling: 3 do 10 pkt.
Rozpowszechnianie nielegalnego oprogramowania: 10 pkt. W punkcie tym zawiera się również podawanie linków do stron z takim oprogramowaniem,
Próby wyłudzenia od kogoś danych konta: 10 pkt.
Handel kontem bądź przedmiotami w Tibii za prawdziwe pieniądze: 10 pkt.
Spam szeroko rozumiany : 3 do 10 pkt.
Kretynizm w czystej postaci: 9 do 10 pkt.
Odświeżanie starych tematów nic nie wnoszącym postem (np. "nie widzę screenów" w temacie sprzed roku): 3 do 6 pkt.
Cytowanie zdjęć: 1 pkt.
Reklamowanie produktów: 1 do 3 pkt.
Wymienione upomnienia są jedynie orientacyjne, a ich poziom może się różnić w zależności od Moderatora i wielu innych okoliczności (powtarzalność przewinień, intensywność łamania zasad)
10. Bany
W niektórych przypadkach użytkownik może być potraktowany banem od 1 dnia do nieskończoności. W niektórych naprawdę poważnych przypadkach konto użytkownika może być skasowane.
WAŻNE!
Ban dotyczy nie konta, ale osoby. Jeśli stwierdzimy, że zbanowany user założył nowe konto, będzie ono również zbanowane. W skrajnych przypadkach uporu i trwania w głupocie, można spodziewać się bana na IP.
11. Nagrody
Wyróżniający się użytkownicy mogą być w rozmaity sposób nagradzani za wkład w rozwój strony, np. własną rangą, kolorem nicka bądź nawet itemkiem na OTS.
Wyjątkowi użytkownicy, bardzo pomagający na stronie i doświadczeni mogą być nawet zaproszeni do Grona Moderatorów.
12. Przy końcu
Jesteś odpowiedzialny za wszystkie posty napisane z Twojego konta, niezależnie od tego, że Ciebie akurat nie było, a posty napisał Twój brat, rybka, pies czy kot. Ty za nie odpowiadasz.
Jeśli zauważysz, że ktoś łamie regulamin, możesz zgłosić go poprzez funkcję "Report bad post", opisując krótko co złego widzisz w danym poście.
Wszystkie posty Moderatorów są ich własną, niezależną opinią, chyba że są to posty przywołujące do porządku, określające zasady etc.
Podsumowanie
Zasady mogą być zmieniane bez podawania powodu i wcześniejszego ostrzeżenia. Dlatego staraj się być na bieżąco z regulaminem.
Powyższe zasady obowiązują na całym forum OTStajfun, w³¹czaj¹c w to podfora oraz fora prywatnych grup.
Z powa¿aniem:
Grono Aminów i ich Mondatorów.
|
|